Vodná tráva

DIVOKÁ RYŽA

Našou snahou je priniesť na trh jeden z najvyhľadávanejších doplnkov zdravej výživy vo svete. Pestovanie a zber je stále komplikovanejší a náročnejší oproti iným druhom ryže z čoho pramení vyššia cena. Pozitíva divokej ryže sú však nenahraditeľné, neoceniteľné a veľmi často prehliadané. Pre zdravý životný štýl je divoká ryža zdrojom, ktorý nesmie chýbať v žiadnom jedálničku.

Nízky kalorický obsah, vysoký podiel vitamínov, aminokyselín a omega 3 mastných kyselín (100 g spĺňa 30% dennej normy omega3), napomáha pri strate hmotnosti ako aj pri aktívnom cvičení budovať a udržiavať svalovú hmotu.

Nízky glykemický index nespôsobuje prudký nárast cukru v krvi, čo veľmi ocenia diabetici. jej vysoký obsah vlákniny podporuje aktívne čistenie tela od toxínov, prevenciu zápchy a predchádza poruchám trávenia. To všetko ju radí medzi doplnok výživy, ktorý by nemal chýbať v žiadnej kuchyni.

Vzhľad

Vzhľadom podobná ryži klasickej. Jej zrnká sú dlhšie, štíhlejšie, čierne a voňajú po orechoch. Je prirodzene BEZLEPKOVÁ. Divoká ryža rastie v plytkých vodách kanadských jazier. Vďaka jej stúpajúcej popularite sa začala divoká ryža cielene pestovať v Kanade na prírodných vodných plochách.

Divoká ryža ponúka organizmu množstvo benefitov. Tieto zrná netradičnej farby sú totiž skutočne výživné. Obsahujú niekoľkonásobne viac proteínov a naopak menej tuku, ako klasická biela ryža. Taktiež sú zdrojom vlákniny i sacharidov. V priemernej porcii divokej ryže doprajete telu slušnú dávku kyseliny listovej i pantoténovej a ďalších vitamínov skupiny B. Rovnako si tak doplníte mangán, železo či horčík. Divoká ryža je známa svojimi výraznými antioxidačnými účinkami.

Blahodarne vplýva na proces trávenia i metabolizmus a podporuje správnu činnosť nervového systému. Tento druh ryže je vhodné zaradiť do jedálnička, ak vás trápi plynatosť alebo potrebujete prečistiť tráviaci trakt. Rovnako napomáha znižovať hladinu LDL cholesterolu, ktorý môže napáchať v organizme veľké škody. Divoká ryža má nízky glykemický index, takže z nej bude vaše telo získavať energiu priebežne. Po jej konzumácii tak zostanete dlhšie sýty a vyhnete sa chutiam na sladké, čo sa hodí napríklad pri redukcii váhy.

Divoká ryža je nízkokalorické jedlo. Jedna šálka vareného produktu (asi 165 g) ma približne 170 kalórií, z ktorých 5 gramov pripadá na zdravé tuky, 35 gramov sacharidov, 6,5 g na gram proteínu a 3 do vlákniny. Divoká ryža je bohatá na vitamíny a mikroelementy, obsahuje:

  • železo
  • horčík
  • mangánu
  • fosforu
  • zinok
  • kyselina nikotínová (Niacín)
  • vitamíny skupiny B (B3, B6, B9)
  • vitamíny A, C, E a K.

Jedna šálka divokej ryže obsahuje o 50 kalórií menej ako rovnaký podiel populárnej hnedej ryže.

Divoká ryža obsahuje menej kalórií ako ostatné druhy ryže, preto by nemala chýbať vo vašej strave.  Jej konzumáciou získate všetky výhody prospešných živín, vrátane vlákniny, ktoré sú nevyhnutné pre správnu funkciu zažívacieho systému, ale bez “extra” kalórií, tuku a cukru. Preto je tento druh ryže vhodný  aj pre  zníženie telesnej hmotnosti.

Proteíny v divokej ryži sú komplexné, takže poskytujú telu všetkych 9 esenciálnych  aminokyselín. Veľkou výhodou divokej ryže je neprítomnosť gluténu  čo je obzvlášť dôležité pre ľudí s alergiami.  Okrem toho vitamíny A, C a E sú potrebné na udržanie imunity. Množstvo antioxidačných látok v divokej ryži je 30 násobne väčšie, než v iných druhoch ryže, čo znamená, že konzumáciou divokej ryže chránime telo pred oxidačným stresom, ktorý spôsobuje choroby a stárnutie. Vitamín K a horčík majú schopnosť pomáhať pri správnej činnosti nervov a svalov, ako aj pri posilnení pevnosti kostí. Podporujú tiež krvný obeh a udržiavajú normálny srdcový rytmus.

Divoká ryža ponúka organizmu množstvo benefitov. Tieto zrná netradičnej farby sú totiž skutočne výživné. Obsahujú niekoľkonásobne viac proteínov a naopak menej tuku, ako klasická biela ryža. Taktiež sú zdrojom vlákniny i sacharidov. V priemernej porcii divokej ryže doprajete telu slušnú dávku kyseliny listovej i pantoténovej a ďalších vitamínov skupiny B. Rovnako si tak doplníte mangán, železo či horčík. Divoká ryža je známa svojimi výraznými antioxidačnými účinkami.

Blahodarne vplýva na proces trávenia i metabolizmus a podporuje správnu činnosť nervového systému. Tento druh ryže je vhodné zaradiť do jedálnička, ak vás trápi plynatosť alebo potrebujete prečistiť tráviaci trakt. Rovnako napomáha znižovať hladinu HDL cholesterolu, ktorý môže napáchať v organizme veľké škody. Divoká ryža má nízky glykemický index, takže z nej bude vaše telo získavať energiu priebežne. Po jej konzumácii tak zostane dlhšie sýty a vyhnete sa chutiam na sladké, čo sa hodí napríklad pri redukcii váhy.

Divoká ryža je nízkokalorické jedlo. Kaloricke hodnoty jednej salky vareneho produktu (asi 165 g) ma približne 170 kalórií, z ktorých 5 gramov pripadá na zdravé tuky, 35 gramov sacharidov, 6,5 g na gram proteínu a 3 do vlákniny. Divoka ryža je bohatá na vitamíny a mikroelementy, má:

  • železo
  • horčík
  • mangánu
  • fosforu
  • zinok
  • kyselina nikotínová
  • vitamíny skupiny B (B3, B6, B9)
  • vitamíny A, C, E a K.

Jedna šálka divokej ryže obsahuje o 50 kalórií menej ako rovnake mnozstvo populárnej hnedej ryže.

Nízka kalória divoká ryža obsahuje menej kalórií ako ostatné celé zrná, ktoré musia byť nutne vo vašej strave. Jesť divokú ryžu, získate všetky výhody prospešných živín, vrátane vlákniny, ktoré sú nevyhnutné pre správnu funkciu zažívacieho systému, ale bez “extra” kalórií, tuku a cukru. Preto je tento druh ryže vhodný najmä na zníženie telesnej hmotnosti.

Proteín v divokej ryži je plný, to znamená, že poskytuje telu všetky užitočné aminokyseliny. Veľkou výhodou divokej ryže je neprítomnosť gluténu v kukurici, čo je obzvlášť dôležité pre ľudí s alergiami. Všetky vitamíny v tomto výrobku hrajú rôzne dôležité úlohy metabolizmu – metabolizmu. Kyselina pantoténová je napríklad potrebná na oxidáciu tukov a sacharidov, zatiaľ čo foláty sú potrebné na normálne delenie buniek. Okrem toho vitamíny A, C a E sú potrebné na udržanie imunity. Množstvo antioxidačných látok v divokej ryže je 30 krát väčšia, než je obvyklé, čo znamená, že tento výrobok toľkokrát, koľkokrát užitočnejšie chrániť telo pred oxidačným stresom, ktorý spôsobuje chorobu a starnutie. Vitamín K a horčík majú schopnosť pomáhať pri správnej činnosti nervov a svalov, ako aj pri silách kostí. Podporujú tiež krvný obeh a udržiavajú normálny srdcový rytmus.

Kde môžete divokú ryžu kúpiť

Kontaktný formulár

VHODNÁ PRE PRÍPRAVU VEGÁNSKYCH JEDÁL
VYNIKAJÚCI ZDROJ MINERÁLOV A VITAMÍNOV
BOHATÝ ZDROJ VLÁKNINY
NÍZKY GLYKEMICKÝ INDEX
VHODNÉ AJ PRE DIABETIKOV
NEOBSAHUJE LEPOK
NIE JE GENETICKY MODIFIKOVANÁ
PESTOVANÁ V EÚ