Vodná tráva

DIVOKÁ RYŽA

Našou snahou je priniesť na trh jeden z najvyhľadávanejších doplnkov zdravej výživy vo svete. Pestovanie a zber je stále komplikovanejší a náročnejší oproti iným druhom ryže z čoho pramení vyššia cena. Pozitíva divokej ryže sú však nenahraditeľné, neoceniteľné a veľmi často prehliadané. Pre zdravý životný štýl je divoká ryža zdrojom, ktorý nesmie chýbať v žiadnom jedálničku.

Nízky kalorický obsah, vysoký podiel vitamínov, aminokyselín a omega 3 mastných kyselín (100 g spĺňa 30% dennej normy omega3), napomáha pri strate hmotnosti ako aj pri aktívnom cvičení budovať a udržiavať svalovú hmotu.

Nízky glykemický index nespôsobuje prudký nárast cukru v krvi, čo veľmi ocenia diabetici. jej vysoký obsah vlákniny podporuje aktívne čistenie tela od toxínov, prevenciu zápchy a predchádza poruchám trávenia. To všetko ju radí medzi doplnok výživy, ktorý by nemal chýbať v žiadnej kuchyni.

Vzhľad

Vzhľadom podobná ryži klasickej. Jej zrnká sú dlhšie, štíhlejšie, čierne a voňajú po orechoch. Je prirodzene BEZLEPKOVÁ. Divoká ryža rastie v plytkých vodách kanadských jazier. Vďaka jej stúpajúcej popularite sa začala divoká ryža cielene pestovať v Kanade na prírodných vodných plochách.
Divoká ryža ponúka organizmu množstvo benefitov. Tieto zrná netradičnej farby sú totiž skutočne výživné. Obsahujú niekoľkonásobne viac proteínov a naopak menej tuku, ako klasická biela ryža. Taktiež sú zdrojom vlákniny i sacharidov. V priemernej porcii divokej ryže doprajete telu slušnú dávku kyseliny listovej i pantoténovej a ďalších vitamínov skupiny B. Rovnako si tak doplníte mangán, železo či horčík. Divoká ryža je známa svojimi výraznými antioxidačnými účinkami.

Blahodarne vplýva na proces trávenia i metabolizmus a podporuje správnu činnosť nervového systému. Tento druh ryže je vhodné zaradiť do jedálnička, ak vás trápi plynatosť alebo potrebujete prečistiť tráviaci trakt. Rovnako napomáha znižovať hladinu HDL cholesterolu, ktorý môže napáchať v organizme veľké škody. Divoká ryža má nízky glykemický index, takže z nej bude vaše telo získavať energiu priebežne. Po jej konzumácii tak zostane dlhšie sýty a vyhnete sa chutiam na sladké, čo sa hodí napríklad pri redukcii váhy.
Divoká ryža je nízkokalorické jedlo. Kalórie jednu šálku varenej produkt (asi 165 g) z približne 170 kalórií, z ktorých 5 gramov pripadá na zdravé tuky, 35 gramov sacharidov, 6,5 g na gram proteínu a 3 do vlákniny. Voľná ryža je bohatá na vitamíny a mikroelementy, má:
  • železo
  • horčík
  • mangánu
  • fosforu
  • zinok
  • kyselina nikotínová
  • vitamíny skupiny B (B3, B6, B9)
  • vitamíny A, C, E a K.
Jeden šálka divokej ryže obsahuje menej ako 50 kalórií ako rovnaký podiel rovnako populárnej hnedej ryže.
Nízka kalória divoká ryža obsahuje menej kalórií ako ostatné celé zrná, ktoré musia byť nutne vo vašej strave. Jesť divokú ryžu, získate všetky výhody prospešných živín, vrátane vlákniny, ktoré sú nevyhnutné pre správnu funkciu zažívacieho systému, ale bez “extra” kalórií, tuku a cukru. Preto je tento druh ryže vhodný najmä na zníženie telesnej hmotnosti.

Proteín v divokej ryži je plný, to znamená, že poskytuje telu všetky užitočné aminokyseliny. Veľkou výhodou divokej ryže je neprítomnosť gluténu v kukurici, čo je obzvlášť dôležité pre ľudí s alergiami. Všetky vitamíny v tomto výrobku hrajú rôzne dôležité úlohy metabolizmu – metabolizmu. Kyselina pantoténová je napríklad potrebná na oxidáciu tukov a sacharidov, zatiaľ čo foláty sú potrebné na normálne delenie buniek. Okrem toho vitamíny A, C a E sú potrebné na udržanie imunity. Množstvo antioxidačných látok v divokej ryže je 30 krát väčšia, než je obvyklé, čo znamená, že tento výrobok toľkokrát, koľkokrát užitočnejšie chrániť telo pred oxidačným stresom, ktorý spôsobuje chorobu a starnutie. Vitamín K a horčík majú schopnosť pomáhať pri správnej činnosti nervov a svalov, ako aj pri silách kostí. Podporujú tiež krvný obeh a udržiavajú normálny srdcový rytmus.
Divoká ryža ponúka organizmu množstvo benefitov. Tieto zrná netradičnej farby sú totiž skutočne výživné. Obsahujú niekoľkonásobne viac proteínov a naopak menej tuku, ako klasická biela ryža. Taktiež sú zdrojom vlákniny i sacharidov. V priemernej porcii divokej ryže doprajete telu slušnú dávku kyseliny listovej i pantoténovej a ďalších vitamínov skupiny B. Rovnako si tak doplníte mangán, železo či horčík. Divoká ryža je známa svojimi výraznými antioxidačnými účinkami.

Blahodarne vplýva na proces trávenia i metabolizmus a podporuje správnu činnosť nervového systému. Tento druh ryže je vhodné zaradiť do jedálnička, ak vás trápi plynatosť alebo potrebujete prečistiť tráviaci trakt. Rovnako napomáha znižovať hladinu HDL cholesterolu, ktorý môže napáchať v organizme veľké škody. Divoká ryža má nízky glykemický index, takže z nej bude vaše telo získavať energiu priebežne. Po jej konzumácii tak zostane dlhšie sýty a vyhnete sa chutiam na sladké, čo sa hodí napríklad pri redukcii váhy.
Divoká ryža je nízkokalorické jedlo. Kalórie jednu šálku varenej produkt (asi 165 g) z približne 170 kalórií, z ktorých 5 gramov pripadá na zdravé tuky, 35 gramov sacharidov, 6,5 g na gram proteínu a 3 do vlákniny. Voľná ryža je bohatá na vitamíny a mikroelementy, má:
  • železo
  • horčík
  • mangánu
  • fosforu
  • zinok
  • kyselina nikotínová
  • vitamíny skupiny B (B3, B6, B9)
  • vitamíny A, C, E a K.
Jeden šálka divokej ryže obsahuje menej ako 50 kalórií ako rovnaký podiel rovnako populárnej hnedej ryže.
Nízka kalória divoká ryža obsahuje menej kalórií ako ostatné celé zrná, ktoré musia byť nutne vo vašej strave. Jesť divokú ryžu, získate všetky výhody prospešných živín, vrátane vlákniny, ktoré sú nevyhnutné pre správnu funkciu zažívacieho systému, ale bez “extra” kalórií, tuku a cukru. Preto je tento druh ryže vhodný najmä na zníženie telesnej hmotnosti.

Proteín v divokej ryži je plný, to znamená, že poskytuje telu všetky užitočné aminokyseliny. Veľkou výhodou divokej ryže je neprítomnosť gluténu v kukurici, čo je obzvlášť dôležité pre ľudí s alergiami. Všetky vitamíny v tomto výrobku hrajú rôzne dôležité úlohy metabolizmu – metabolizmu. Kyselina pantoténová je napríklad potrebná na oxidáciu tukov a sacharidov, zatiaľ čo foláty sú potrebné na normálne delenie buniek. Okrem toho vitamíny A, C a E sú potrebné na udržanie imunity. Množstvo antioxidačných látok v divokej ryže je 30 krát väčšia, než je obvyklé, čo znamená, že tento výrobok toľkokrát, koľkokrát užitočnejšie chrániť telo pred oxidačným stresom, ktorý spôsobuje chorobu a starnutie. Vitamín K a horčík majú schopnosť pomáhať pri správnej činnosti nervov a svalov, ako aj pri silách kostí. Podporujú tiež krvný obeh a udržiavajú normálny srdcový rytmus.
VHODNÁ PRE PRÍPRAVU VEGÁNSKYCH JEDÁL
VYNIKAJÚCI ZDROJ MINERÁLOV A VITAMÍNOV
BOHATÝ ZDROJ VLÁKNINY
NÍZKY GLYKEMICKÝ INDEX
VHODNÉ AJ PRE DIABETIKOV
NEOBSAHUJE LEPOK
NIE JE GENETICKY MODIFIKOVANÁ
PESTOVANÁ V EÚ

Kde môžete divokú ryžu kúpiť

Kontaktný formulár